8 Haziran 2013 Cumartesi

Engelli Maaşı İptal Olunca Sokak Müzisyeni Oldu

Engelli Maaşı İptal Olunca Sokak Müzisyeni Oldu

Engeli haberlerimizden düşündürücü bir haberle son kaz devam ediyoruz yine biir üzücü haber malesef...Adana'da engelli bir vatandaş, muhtaçlık kriterlerine uymadığı için engelli maaşı iptal edilince, sokak müzisyenliği yaparak geçimini sağlamaya başladı.

Adana'da bir polis memurunun oğlu olarak dünyaya gelen Yılmaz
Güler (29), ortaokul döneminde kas zayıflığı nedeniyle tekerlekli sandalyeye mahkum oldu.

Hastalığı daha önceden fark eden ancak tedavisi olmadığı için ortaokul zamanına geldiğinde artık yürüyemeyecek duruma gelen Güler, okulunu da tamamlayamadı. Ancak buna rağmen Güler, saz kursuna gidip çok sevdiği saz çalmayı öğrendi ve gittiği yerlerde saz çalıp türkü söyleyerek, insanları eğlendirmeye başladı. Bu arada, yıllar sonra babası da polis memurluğundan emekli oldu. Annesi ve babasıyla birlikte yaşayan Güler, engelli olduğu için Çukurova Kaymakamlığı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı'na engelli maaşı almak için başvurdu. Başvurusu bir süre incelenen Güler'e, 3 ayda bir verilmek üzere engelli maaşı bağlandı. Güler yaklaşık 2 yıl engelli maaşını aldıktan sonra 2010 yılında maaşının, yeni yasada muhtaçlık kriteri değiştiği için iptal edildiği bildirildi. Babasının aldığı bin 300 lira emekli maaşı ile geçindiklerini, babasının kredi çekip ev aldığı için maaşın yarısının da kredi borcuna gittiğini belirten Güler, "Maaş iptal olunca ben şok oldum. Bir engelli olarak maaş az da olsa onunla kendi hayatımı idame ettiriyordum. Maaşın geri bağlanması için çok çabam oldu ancak bir türlü başarılı olamadım. Ben de babama yük olmamak için elimdeki sanatı paraya çevirmek için sokak müzisyenliğine başladım. Artık devletten maaş alamadığım için sokaklarda saz çalıp türkü söylüyorum. Bana acıyan ya da sesimi beğenen vatandaşlar saz çantamın içine para atıyor. Ben de bu parayla geçiniyorum" dedi.

Engelli maaşı iptal olduğu için sokak müzisyenliğini mecburen yaptığını ifade eden Güler, şunları söyledi:

"Zabıtalar benim sokak müzisyenliği yapmama engel oluyorlar. Ben kimseye bir zarar vermiyorum. Kaldırımın bir kenarına geçip türkü söylüyorum. Ama buna bile karışıyorlar. Maaşımı kestiniz bari buna engel olmayın. KOSGEB'in kursuna gidip orada birinci oldum. Galoş atölyesi açıp yanımda da arkadaşları çalıştırıp üretim yapacaktım ama buna da yardımcı olmadılar. Her tarafta önümüze engel koyuyorlar bari bırakın sokak müzisyenliği yapayım."

Sokak müzisyenliğinden günde 50 lira para kazandığını anlatan Güler, "Allah vatandaşımıza zeval vermesin; kimi acıdığı için, kimi sevdiği için para veriyor" diye konuştu.

Çukurova Kaymakamlığı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı'ndan konuyla ilgili yapılan açıklamada ise, Güler'in yapılan yasa değişikliğiyle birlikte muhtaçlık kriterine uymadığı belirtilerek, "Muhtaç vatandaşın aileye giren maaşın fert başına düşen oranı, asgari ücretin üçte ikisini geçmemesi gerekiyor. Ancak Güler'in babasının aldığı maaş, bu oranı geçiyor" denildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÖTV'den muaf araç alan engellinin muhtaçlık maaşı kesiliyormu

ÖTV'den muaf araç alan engellinin muhtaçlık maaşı kesiliyor ÖTV'den muaf araç alan engellilerin muhtaçlık aylıkları, Vakıflar Yönetm...