3 Nisan 2013 Çarşamba

ÖMSS’nin adı EMSS olacak

ÖMSS’nin adı EMSS olacak

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Özürlü
Memur Seçme Sınavı'nın adının Engelli Memur Seçme Sınavı olarak değiştirileceğini bildirdi.

Sayın Başbakan Erdoğan, ATO Kongre Salonu'ndaki ''İstihdamda Engel Yok'' programında yaptığı konuşmaya, bu buluşmanın gerçekleşmesinde emeği geçenlere teşekkür ederek başladı.

Son 10 yılda kamuda engelli istihdamını artırma, engellilerin topluma, üretime, iş gücüne katılması konularında büyük adımlar atıldığını belirten Erdoğan, ''29 Nisan 2012 tarihinde, cumhuriyet tarihimizde hatta dünya tarihinde bir ilki gerçekleştirdik. Engellilerin adil bir rekabet ortamında yarışabilmesini sağlamak amacıyla, şu andaki adıyla ÖMSS ama yakın bir zamanda EMSS olarak değiştiriyoruz, Engelli Memur Seçme Sınavı adıyla bir sınav düzenledik. Bu sınav neticesinde ilk etapta, 9 Ağustos 2012'de gerçekleştirdiğimiz kuralarla 7 bin 746 engelli kardeşimizin kamuda istihdamını sağladık'' diye konuştu.
O tarihte bir yere yerleşemeyen engellilerden asla umutsuzluğa düşmemelerini, karamsar olmamalarını, üzüntüyü kapılmamalarını rica ettiğini anımsatan Erdoğan, ''Bir de söz vermiştim, 'Allah'ın izniyle, milletimizin desteğiyle bu istihdam süreci inşallah bundan sonra da devam edecek' demiştim. Daha önce verdiğimiz bütün sözler gibi bu sözümüzün de takipçisi olduk, sözümüzü yerine getirdik ve engelli kardeşlerimizin istihdamıyla ilgili adımlarımızı atmaya devam ettik'' değerlendirmesinde bulundu.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın, ÖSYM ve ilgili kurumların yoğun çalışma ve işbirliği sonucunda engelli memurların ikinci yerleştirmesinin de yapıldığını, 591 engellinin kura yöntemiyle, 5 bin 335 engellinin de açılan kadrolara atamalarının gerçekleştirildiğini hatırlatan Erdoğan, toplam 5 bin 926 engellinin 14 Mart 2013 itibarıyla kamuda işe başladığını söyledi.
''İlginiz güneş gibi hayat kaynağı oldu''
Atamaların ardından çok samimi teşekkürler ve kalpten hayır duaları aldıklarını, gittiği illerde engelli ailelerin mensuplarının şükranlarını ifade ettiğini aktaran Başbakan Erdoğan, ataması yeni yapılan 44 yaşındaki Nizam Kırsakal'ın gönderdiği mektuba değindi. Lise mezunu Kırsakal'ın sınava girdiğini ve kazandığını, Van İl Milli Eğitim Müdürlüğüne atamasının yapıldığını belirten Erdoğan, Kırsakal'ın mektubunda yer alan bazı ifadeleri paylaştı:
''Nizam şöyle diyor; 'Sayın Başbakanım, lise mezunu olarak Özürlü Memur Seçme Sınavı'nın ikinci atamasında Van ilimizin il milli eğitim müdürlüğüne atanmış bulunmaktayım. Şu anda Van Şişli Öğretmenevinde kalıyorum. Yüce Allah'ım nasip ederse, 5 Nisan 2013 tarihinde görevime başlayacağım. Biz engellilere göstermiş olduğunuz ilgi, bana ve diğer engelli arkadaşlarıma güneş gibi bir hayat kaynağı olmuştur. Yaşadığım bir psikolojik durumu anlatmak istiyorum. 25 Mart 2013 tarihinde Ankara'dan Van'a uçakla gelirken parmaklarımı acıtacak kadar ısırdım çünkü kendime inanamıyordum. Acaba ben rüya mı görüyordum- Yolculuğumun ilk 10-15 dakikası heyecanla geçmişti. Bu benim için artık bir rüya değil, mutlu bir yaşama başlamanın ilk adımlarıydı'.
Bu satırların ardından Nizam, bizlere hayır dualarını iletiyor. Hem Nizam'a hem onun gibi görevine başlamış, başlayacak tüm engelli kardeşlerime buradan selamlarımı, sevgilerimi iletiyorum. Allah yollarını açık etsin. Bütün aile fertleriyle birlikte sağlık, afiyet, huzur içinde yaşamlarını idame ettirsinler diye dua ediyorum.''
Engellilerin kendilerini veya toplumun onları bir kader mahkumu olarak görmemesi gerektiğine dair inancını dile getiren Başbakan Erdoğan, ''İnanıyorum ki onların bu topluma katacakları çok şeyler var'' dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÖTV'den muaf araç alan engellinin muhtaçlık maaşı kesiliyormu

ÖTV'den muaf araç alan engellinin muhtaçlık maaşı kesiliyor ÖTV'den muaf araç alan engellilerin muhtaçlık aylıkları, Vakıflar Yönetm...